• Grein Hotel 28.08.2017
    Serdecznie zapraszamy
  • Hotel Wiktoria 02.08.2017
    Z czystym sumieniem mogę polecić Hotel Wiktoria na wesela oraz poprawiny!!! Miałam przyjemność organizować tam swoje przyjęcie weselne. Obsługa jest ...
  • Nova Riviera Organizacja Wesel 10.02.2017
    Zapraszamy serdecznie do korzystania z naszej oferty!
Umowa o salę weselną – co powinna zawierać?

Wynajem sali weselnej stanowi jeden z największych wydatków ślubnych i właśnie z tego powodu warto poświęcić trochę czasu na przeanalizowanie, przedyskutowanie, a nawet na negocjacje umowy o wynajem sali weselnej.

Umowa o salę weselną – co powinna zawierać?

Co powinno znaleźć się w takim dokumencie? Na co zwrócić uwagę?

 

Umowa to tylko szablon

Pierwszy rzut oka na umowę i już widać jakieś nieprawidłowości? To nie powód do rezygnacji z tej konkretnej sali weselnej, ale okazja do negocjowania treści umowy. Warto pamiętać o tym, że umowa to dokument, który powinien odpowiadać oczekiwaniom obu stron. Nie warto podpisywać żadnych dokumentów w pośpiechu. Umowę powinno się dostać do wglądu, by móc na spokojnie się z nią zapoznać i mieć szansę na to, by przeanalizować jej poszczególne zapisy.

 

Kluczowe kwestie w umowie o wynajem sali weselnej

W umowie o wynajem sali weselnej nie może zabraknąć żadnych podstawowych danych (jak dane stron umowy, data świadczenia usługi, cena i tym podobne), ale poza tymi oczywistościami powinny się w niej znaleźć także poniższe informacje:

  • Wysokość i data wpłacenia zaliczki - to podstawowa kwestia, którą znajdziemy praktycznie w każdej umowie. Im niższa zaliczka, tym korzystniej dla Młodej Pary.
  • Sposób oraz termin rozliczenia całej kwoty - niektóre firmy praktykują pobieranie całości ustalonej kwoty jeszcze przed terminem przyjęcia, a inne w dniu wesela lub po jego zakończeniu. To bardzo ważne, by zwrócić uwagę na termin oraz formę (gotówka lub przelew).
  • Gwarancja ceny lub określenie, o jaki procent cena może wzrosnąć - niestety niewiele firm decyduje się na zagwarantowanie ceny, jeśli rezerwacja dotyczy terminu odległego o wiele miesięcy, ale warto od razu zaznaczyć, o jaki procent może wzrosnąć cena i zadbać o zapisanie tego w umowie.
  • Informacje o tym, co dokładnie zawarto w ustalonej cenie, a jakie są koszty dodatkowe - to punkt obowiązkowy w każdej umowie. Warto zwrócić uwagę na szczegółowy kosztorys i detale dotyczące opłat dodatkowych (na przykład dodatkowo płatne dekoracje, poczęstunek czy napoje), bo czasami to właśnie one decydują o dużo wyższej cenie za całe przyjęcie.
  • Informacje o warunkach i skutkach odstąpienia od umowy - życie potrafi zaskakiwać i choć raczej mało kto bierze pod uwagę ewentualność odwołania ślubu, to może się zdarzyć tak wiele: choroba, niedyspozycja, konieczność wyjazdu i wiele innych spraw, które mogą zadecydować o tym, że umowę trzeba będzie wypowiedzieć. Warto odpowiednio wcześniej zadbać o to, by w ogóle było to możliwe bez ogromnych strat finansowych. Najczęściej zerwanie umowy wiąże się ze stratą zaliczki, ale czasami są w niej zapisy o innych karach umownych albo szansa na odzyskanie zadatku, o ile znajdzie się inną parę na ten sam termin.
  • Informacja na temat ewentualnej gwarancji zapewnienia lokalu zastępczego w losowej sytuacji - wyobraźmy sobie, że z jakiegoś powodu wybrany obiekt weselny nie będzie w stanie obsłużyć nas w dniu wesela. Przyczyną może być wichura, powódź, zmiana właściciela obiektu i setki innych sytuacji. By nie zostać wówczas na przysłowiowym lodzie, warto zadbać o to, by w umowie znalazł się zapis o ewentualnym lokalu zastępczym.

 

Umowa o salę weselną to dokument, który jest niezwykle istotny z punktu widzenia obu stron transakcji. Warto czytać ją na spokojnie ze zrozumieniem i kilkakrotnie, zwracając uwagę na detale i dopytując o wszelkie kwestie, które budzą wątpliwości.